23 juni 2011

En heldag med shopping i Amsterdam

Idag skulle jag äntligen få en dag för mig själv och den skulle spenderas i Nederländernas huvudstad Amsterdam. Jag var riktigt taggad inför denna shoppingfest, men vad hände? Jag hade 6 timmar på mig att shoppa loss innan jag skulle åka hem med min svärmor. Det enda jag kom hem med var två t-shirtar till Lillie, hur deprimerande var inte det. Jag tittade i så många affärer, men hittade verkligen ingenting jag ville ha. Kan det vara möjligt bland Amsterdams alla affärer. Tyvärr tycker jag inte om modet nu, antingen är det för stort och fluffigt eller ska man tvinga sig in i en sardinburk. Efter att ha provat en massa kläder utan någon succé blir man nästan lite deppig mot slutet. Jag bestämde mig för att sluta istället och spara mina pengar. Lite tråkigt att komma hem tomhänt efter en dag för mig själv i självaste shoppingparadiset Amsterdam, men jag har fått en viss mognad i mitt shoppingbegär. Jag köper numera inget bara för att jag måste shoppa, numera köper jag bara det som jag verkligen vill ha och behöver. Stolt över mig själv, men lite deppig i alla fall. Kanske jag hittar något roligt i Paris istället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se