6 juli 2011

Husbyte del 2

Lillie mumsar på brödet i vår medhavda barnstol
Nu undrar ni säkert om vi lyckades äta ute på restaurang eller inte. Vi lyckades, men jag vet inte vem som var tröttast efter restaurangbesöket barnen eller vi, föräldrar. Vi frågade på nytt efter en barnstol till Lillie och återigen fick vi någon konstig bilstol som alternativ. Vi skakade glatt på huvudet och hämtade vår reservstol från bilen. När vi sedan skulle lämna restaurangen upptäckte jag att det stod barnstolar längre in i restaurangen, lite frustrerande tycker jag. Varför vill de gömma sina barnstolar? Hur gör en vanlig fransk familj när de går ut och äter på restaurang, lämnar de barnen hemma eller? Nog pratat om barnstolar, i alla fall för en liten stund.

Underhållning i väntan på maten


Restaurangbesöket gick måttligt bra. Maten tog för lång tid, barnen var till slut hyper aktiva på grund av trötthet och Lillie hade så många myror i brallan att man näst intill fick ringa Anticimex. Vi lyckades i alla fall, men jag får nog säga att jag tycker det är mycket lugnare och skönare att äta mat hemma.

Emma vill nu också gifta sig. Hon såg vår bröllopsfilm idag och tyckte att mamma var så vacker och undrade varför jag inte var lika vacker nu. Härligt med barn eller hur, de är alltid så ärliga i sina kommentarer. Jag sa att Emma skulle få gifta sig när hon var lite äldre, kanske när hon var 5 år. Hon godtog det svaret, men hon var lite besviken på att hon inte kunde gifta sig idag och köpa en sådan klänning som jag hade på mitt bröllop.

Mamma, jag ser slottet!!!!
Vi har också hunnit med Disneyland i Paris och Emma tyckte det var helt fantastiskt. Hon tyckte slottet var som en levande saga och hon blev helt förtrollad av dess magi och ville inte lämna denna förtrollande värld om hon inte fick en Mimmiklubba. Lillie tyckte också det var spännande så spännande faktiskt att hon inte ville sova något. Jag kan bara säga att ni inte ska ta två vagnar med er till Disney land. Vi gjorde det, eftersom jag trodde att Emma ville sova lite, men det ville hon ju inte och det var super bökigt med två vagnar. Varje gång någon av oss ville åka något så var vi ju strandsatta på en plats hela tiden, eftersom man inte kunde köra runt med två vagnar. Det var även super mycket folk och över 30 grader varmt. Jag skulle åka Dumbo- den flygande elefanten med Emma. Vi fick vänta i 60 minuter och attraktionen tog en och en halv minut. Emma var så trött efter allt väntande så till slut fick jag bära henne de sista 20 minuterna i 30 garders värme. När vi väl var framme och det var vår tur att åka ville hon inte åka längre.Jag försökte vara en pedagogisk mamma och sa att jag inte stått här så länge utan att åka karusellen. Hon grät ett tag och sen var det bra och hon älskade att åka i elefanten. Det dumma var ju att man inte kunde åka så många karuseller, eftersom man måste vänta så länge. Vi var där 7 timmar och vi lyckades åka 2 karuseller, se 3 parader (vilket Emma tyckte va helt underbart), 4 toalettbesök, äta 3 glassar, äta medhavda smörgåsar, dricka 3 liter vatten och köpa en efterlängtad Mimmiklubba.

Emma studerar kartan över parken

Dagens första parad
Lillie vilade sina ögon i hela 10 minuter
Emma pausar med lite smarties
Emma när hon tittar på parad nummer 2
Mamma, jag vill ta hem denna barnstol!
Emma har äntligen fått smaka sin älskade Mimmiklubba
Imorgon fortsätter fler äventyr som ni senare kommer få ta del av.............

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskade grannar.
Åh jag vill oxå till disneyland. Var där mycket mussegrejer?
Jag saknar er massor kan, kan ju inte springa in till grannen, en ensamstående pappa, i bara pjamasbyxorna och ta en kopp te.
Hoppas vi ses snart.
Kramar från Lina

Anonym sa...

Hej kära ni

Vi saknar också er och då speciellt Emma. Vi har det toppen, men Emma saknar någon att leka med ibland och då Noa och Ville. Vi ska tillbaka till Disneyland en gång nästa vecka innan vi åker till Holland igen så om du vill att jag ska köpa lite mussegrejor till dig så är det ingen fara alls. DE har MASSOR!.
Nej, du kan nog inte springa in till grannen än i alla fall iklädd bara pyjamas. Vi har inte riktigt fattat det än att ni har flyttat eftersom vi är här. Det kommer kännas mycket tomt och ensamt för oss, inget kul. Vi kommer till er så fort vi kommit till Sverige!!
Många Kramar från oss alla

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se