16 augusti 2011

Vi har inte blivit kidnappade i Frankrike

Utanför huset i Frankrike. Emma älskar att vara med på bild!
Ja, nu är det säkert någon som undrat om vi blivit kidnappade av den franska främlingslegionen, eftersom det inte kommit någon nytt inlägg på mycket länge. Jag kan ge er ett glädjande besked om att vi är tillbaka i Sverige utan att stött på några militära typer. Det är bara inte alltid så lätt att hålla igång en blogg när man har barn och en massa saker att göra, men jag har bestämt mig för att rycka upp mig ur denna småbarnsbubbla och bli bättre på att blogga, det är ju dock skrivandet jag älskar även om det är svårt att tro ibland.

Jag kan verkligen rekommendera er som nyfikna på att göra ett husbyte att gå in på hemsidan; hembyte.nu. Jag har nästan bara positiva saker att säga om husbyte. Det är super ekonomiskt, eftersom du inte betalar för boendet, du får ta del av en annan kultur ur ett icke turistiskt perspektiv och blir ett med samhället du bor i. Den stora negativa aspekten med husbyte är avsaknaden av det sociala livet. Även om jag och min man har det bra tillsammans så kan det vara trevligt att träffa lite andra människor ibland. Jag saknade att bjuda in vänner för en spontan bullfika eller till någon mysig grillkväll. Emma saknade också lite andra barn att leka med. Hon tyckte inte att lillasyster som då var tio månader var bra på lekar som mamma, pappa, barn eller kurragömma. Emma sa; mamma, hon fattar inte att man måste räkna till tio innan man börjar leta, eller hon gömmer sig inte, hon sitter bara still.

Jag skulle absolut göra detta äventyr igen. Jag tyckte att tre veckor var väl lång tid. En vecka är för kort, eftersom det tar ett tag att komma in i sitt nya liv, men tre veckor är lite för länge enligt mig. Efter ett tag så längtade i alla fall jag hem lite. Emma tyckte mycket om Frankrike, men ni skulle ha sett hennes reaktion när hon kom hem och fick se sitt rum igen. Hon blev överlycklig och hon skulle krama alla sina saker och säga hur mycket hon saknat dem.

Huset var i mycket bra skick när vi kom hem. Det enda som nu måste göras är en trädgård som blivit bombarderad av världens alla slags ogrässorter, men är man borta 5 veckor under sommaren så får man väl skylla sig själv. Nu är vi i alla fall hemma och jag ska bli bättre på att blogga. Nu har jag lovat det så nu måste jag hålla det.

Här följer en liten bildkavalkad över sommarens semesterbilder:
Här spenderade vi mycket tid

 Många promenader blev det


Lillie lärde sig krypa

Försökte ta en gruppbild utanför slottet på Euro Disney

Fick mersmak på glass

En blyg Emma träffade Kajsa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se